とみふらの明るく楽しい日記

日記や俺用メモなどなんでもあり。

俺訳 Marry Me - ELLEGARDEN

Somewhere closer I can hear the wedding bell
どっか近くでウェディングベルの音が聞こえる
It's a fine day I am wearing a blue shirts like the sky
晴れた日、俺は空みたいな色の青いシャツを着てる
I am standing in the line while holding confetti
紙ふぶきを握り締めて俺はその列に立ってる
I see the girl of my dream is shining like the sun beside him
俺の夢見た女の子が見える。その子はあいつの横で太陽みたいに輝いてる


Won't you marry me if I could be a rich boy
もし俺が金持ちだったら結婚してくんない?
Won't you marry me if I could be very handsome
もし俺がめっちゃハンサムだったら結婚してくんない?
Won't you marry me if I could be a tall guy
もし俺の背が高かったら結婚してくんない?
Don't you marry him if I could be in the next life
もし俺が来世でそうだったらあいつとは結婚しないよね?


You're an idol in high school He was a quarter back
君は高校のアイドル、あいつはクオーターバックだった
He has sold me a photocopy of your photograph
あいつは君の写真のコピーを俺に売ったんだ
I am standing in the line while holding confetti
紙ふぶきを握り締めて俺はその列に立っている
I see the girl of my dream is smiling like the sun in her wedding dress
俺の夢見た女の子が見える。その子はウェディングドレスを着て太陽のように微笑んでる


Won't you marry me if I could be a rich boy
もし俺が金持ちだったら結婚してくんない?
Won't you marry me if I could be very handsome
もし俺がめっちゃハンサムだったら結婚してくんない?
Won't you marry me if I could be a tall guy
もし俺の背が高かったら結婚してくんない?
Don't you marry him if I could be in the next life
もし俺が来世でそうだったらあいつとは結婚しないよね?


Maybe not She don't remember me
たぶん、君は俺のこと覚えてない
Maybe not She don't know how I feel
たぶん、君は俺がどう思ってるのか知らない
Maybe not She don't even know my last name
たぶん、君は俺の苗字すら知らない


Won't you marry me if I could be a rich boy
もし俺が金持ちだったら結婚してくんない?
Won't you marry me if I could be very handsome
もし俺がめっちゃハンサムだったら結婚してくんない?
Won't you marry me if I could be a tall guy
もし俺の背が高かったら結婚してくんない?
Don't you marry him
あいつとは結婚しないよね?
He's just another stupid in the next life
あいつは来世ではただの馬鹿だよ




参考(英辞郎

Won't you come over to my place tonight?
《誘う》今晩こっちに来ない?
Won't you come and dine with us ?
食事においでになりませんか。


"in the next life" は、「来世で」でいいのかな?


今更だけど最近はELLEGARDEN聴いてます。
というかこんなことしてないで勉強しないと・・・
TOEFLでは日本語訳の能力とか全く必要ないしね・・・


ELLEGARDENの細見さんはなんであんな英語うまいのかなー
帰国子女なのかなー
とか思ってたけど、普通に日本で英語勉強したみたいですね。
海外で数ヶ月暮らしたこともあるらしいけど。